Vitamin és Harmónia

Vitamin és Harmónia

A dohányzás, cigaretta hatása. Mi nem leszoktatni akarjuk!

2018. április 21. - Ildijó

A dohányzás, cigaretta hatásai


dohányzás

 

A dohányzás hatása az emberi szervezetre

Aki a dohányzás mellett dönt, fokozott kockázatnak teszi ki az egészségét. Azaz vállalja, hogy bizonyos betegségeket 
nagyobb valószínűséggel, gyorsabban kap meg az aki a dohányzást választja, és esetleg korábban is hal meg,
mint az aki nem dohányzik. Nézzük, hogy mit kockáztat az, aki rászokik a dohányzásra a cigaretta "varázsára", 
vagy nem tud leszokni és a dohányzás rabjává válik.

A dohányfüst számos, az emberi egészségre káros anyagot tartalmaz. 
Ezek közül a legfontosabbak: nikotin, kátrány, szén-monoxid.

A cigaretta (dohány) legnagyobb hatású alkotóeleme a nikotin. Belégzéskor a szervezet a nikotin mintegy
90%-át elnyeli, ami erős cigaretta esetén 1,4 mg, gyengébb cigaretta elszívásánál 
ez a mennyiség 0,4 mg-ra csökken. 
A felszívódás gyorsan végbemegy a száj, a légutak nyálkahártyájába és az emésztőszervekbe. 
A nikotin elsősorban a központi és a perifériás idegrendszeren fejti ki hatását.

A meggyújtott cigaretta dohányfüstje sokféle szénhidrogént tartalmaz, melyek kátrányféleségek formájában 
bejutnak a légutakba. A cigaretta-füst kátránytartalma eléri a 20 mg-ot.

A szén-monoxid (CO) a szén tökéletlen égésekor keletkezik. A vér festékanyagaival szoros kémiai kötést 
alkotva akadályozza meg az oxigén egyes szervekbe való eljutását. 
Egy cigaretta elszívásánál mintegy 15 ml CO kerül a tüdőbe.

A cigaretta, cigarettázás fő támadási pontja az érrendszer. Itt a cigarettafüst szénmonoxidja a vérfestéken
belül kiüti az oxigént, ezáltal csökken a szövetek oxigénellátása.  A dohányzás alkalmával a nikotin összehúzza
az érfalak középső rétegét, az izomzatot, ezáltal az beszűkül. Az érszűkület természetesen a környező
szövetek vérellátásának csökkenésével járhat. Ez magyarázza a hőmérséklet csökkenését a cigaretta elszívását
követő 7 percben, ami 7 fokos lehűlést is jelenthet. Az idült dohányosok egy részénél az átmeneti érszűkület 
tartóssá válhat, elsősorban az alsó végtagokban. A dohányzás miatt a cigarettázók körében 
nagyobb a láb amputációk száma, mint a nem dohányzóknál.

A dohányzás káros hatásai közé sorolható, ezáltal az erek szűkületével is magyarázható 
lehet a szívinfarktus létrejötte is.
 A szívinfarktusok 25%-áért a cigarettázás, dohányzás is felelős lehet. 
Sajnos én is megtapasztaltam a dohányzás káros hatásait. A cigaretta a mindennapjaim fontos része volt.
Saját tapasztalatból tudom, hogy nagyon nehéz leszokni a dohányzásról. 
Évekig próbáltam megszabadulni a cigarettától, különféle dolgokat kipróbáltam: rágó, tapasz,
nem vásároltam cigarettát mert azt gondoltam, ha nincs akkor nem fog hiányozni. 
Nálam az ellenkezője történt, ideges voltam csak arra tudtam gondolni, hogy nem tudok rágyújtani, 
és mindíg meggyőztem magam, hogy majd egyszer de nem most. Mindig úgy éreztem nekem a dohányzás 
nagyon fontos, nekem erre szükségem van. Cigaretta nélkül nem tudtam kávét inni, 
cigaretta nélkül nem indultam el sehová, ha már fogytán volt a cigaretta képes voltam este is elmenni venni,
mert mi lesz ha elfogy. Teljesen meghatározta a dohányzás az életemet.
De mindíg ott motoszkált, hogy majd egyszer úgyis leszokok, és büszkén mondom,
hogy én már nem dohányzom. De most még nem!

Aztán egyszer eljött az-az egyszer. Senkinek nem kívánom mikor közölték velem,
hogy szívinfarktusom van és megis halhatok. 
Szerintem felsem tudtam fogni mi történik (rohammentő, helikopter, szívkatéterezés, stent, 
és nagyon rendes orvosok nővérkék, és egy fontos mondat! Fentről biztosan nagyon vigyázznak magára! 
Mer nagyon súlyos volt az infarktusom. Azóta eltelt 10 év, jobban odafigyelek magamra és azóta nem kell
a cigaretta nem gyújtottam rá, és nagyon érdekes, de nem hiányzik a dohányzás. 
De elmondhatom nagyon nagy árat fizettem érte, mert nem volt akaraterőm, nem érdekelt ki mit mondott, 
mentem a saját fejem után. De tudom a dohányzás abbahagyása nem egyszerű. 
Abbahagyni a dohányzást nagyon nehéz, hiába mondják mások hogy lekell tenni és kész. 
Könyen beszél aki nem dohányzik és nem tudja milyen érzés az amikor nem gyújthat rá egy dohányos. 

Ezért szeretnék egy terméket ajánlani a dohányosoknak ami a CaliVita paletáján megtalálható a 
Smokerade antioxidáns készítményt ami segítség lehet a dohányosok számára, 
nem a dohányzás leszokásában hanem abban tud segíteni a szervezet számára, 
hogy jobban tolerálja dohányzás káros hatásait. Segítség lehet az egészség megőrzésében.

A cigaretta mellőzésével a rákos megbetegedések száma is csökkenhet, a légzőrendszer elváltozásai
(beleértve a tüdőrákot) döntő többsége talán megelőzhető lehetne. 
Cigaretta nélkül kevesebb lehetne az idült légúti megbetegedések száma és az érszűkület a végtagokban. 
Kihatással lehet a cigaretta az érrendszerre az erek állapotára is.

A dohányzás egészségkárosító hatásai között szerepelhet a gyomor- és nyombélfekély, és a
gyomornyálkahártya gyulladásos megbetegedése, valamint a húgyhólyag-, vese- és hasnyálmirigy-daganatok. 
Mindezek együttesen évekkel rövidítik meg a cigarettázók életét.

A dohányzás, pontosabban a dohányfüstben lévő nikotin csökkenti az ember étvágyát, 
és rontja az emésztés hatásfokát. Ez nemcsak az aktív dohányosokra vonatkozik, hanem azokra is, 
akik bizonyos időt mindennap dohányfüstös helyiségben kénytelenek eltölteni, 
a dohányzás káros hatása őket is érinti.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vitaminesharmonia.blog.hu/api/trackback/id/tr2313853654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása